4.07.2010

YAKIN GEÇMİŞ # CORRECTO


İngiltere’de 1976 yazı kıyamet alametlerin belirdiği günlerdi. İşsizlik almış başını gidiyor, yaşam standartları erozyona uğramış, çalışan sınıflar sermayeye kurban edilmişti. Britanya hükümeti daha fazla dayanamayarak, IMF’in kapısını çalmak zorunda kalmıştı. Bütün bunlar iki 7’nin yan yana geldiği 1977 yılının daha doğrusu punk’ın doğuşunun başlangıcı olmuştu. Greil Marcus’un Ruj Lekesi adlı kitabında belirttiği gibi pop müziğin o güne kadar hiç sahip olmadığı tonlamalarla, pop müziğinin o güne kadar hiç iletmemiş olduğu talepler dile getiriliyordu. Punklar için 77 yılı Britanya’nın bugünüyle ve yarınıyla yüzleşeceği yılı olacaktı. Artık tarihin bir nesnesi olarak yaşamak yerine öznesi olarak yaşamak talep ediliyor, toplumun gerek manevi, gerekse kamusal değerleri reddediliyordu. 1960’lardaki başkaldırıların aksine, 1976 ‘da patlayan punk fırtınasının arkasında asla elle tutulur bir felsefe olmadı. Punk’ın mesajı insanlığa faydası olmayan her şey burjuvazi mastürbasyonudur mantığı içerisinde Anarchy in the UK 'de özetlenen kafaları çekin ve her şeyi darmadağın edin söyleminden öteye geçemedi. Punk hala gençlerin başkaldırısının klasik sembolü olarak görülüyor, ama tamamen nihilist bir hareket olması ve sanatsal olarak çok sınırlı kalması onu; herhangi bir etikten ziyade bir tarz (bir moda ürünü) haline getirdi. Ayrıca hakiki bir sanat eğitimi alan yetenekli insanlarla, kendilerini öne çıkarmaktan başka derdi olmayan teşhirciler arasındaki sınırı kaldırması diğer olumsuz bir etki olarak gösterilebilir. Bu sınırdan alnının akıyla çıkan bir grup olan Buzzcocks; 4/6/1976 tarihindeki sadece 42 kişinin katıldığı efsanevi Sex Pistols konserini (Bu konser Tony Wilson vasıtasıyla Madchester döneminin başlamasında büyük bir katalizör görevi görmüştür) organize ederek kendi plaklarını basmak için şirket kurarak isimlerini duyurdular. Buzzcocks o dönem için Sex Pistol’dan The Clash’dan, The Damned’dan çok uzak bir noktaya duran melodik ve kaliteli bir pop-punk yapıyordu. Yıl 2008 ve Correcto heyecan verici bir proje olarak Buzzcocks halefi olarak indie camiasında yerini aldı. Domino Record’un yeni bombası olarak yansıtılan Glasgow çıkışlı Correcto’nun en tanıdık siması Franz Ferdinand davulcusu Paul Thamson. Diğer elemanlar ise Bass gitarda The Royal We grubundan tanıdığımız Patrick Doyle, Vokalde Danny Sounders ve gitarda Richard Wright. Kendileri aynı ismi taşıyan debut albümleri 2008 yılında yayınlanan Correcto fazla zeka gerektirmeyen şarkı sözleri, sarsıcı ritimler, melankolik karmaşık gitarlar eşliğinde yaptıkları müzik Kinks, Ramones, Modern Lovers, PIL, The Fall en önemlisi Buzzcocks gibi isimlerle kıyaslanıyor .Çeşitli kolaj görüntülerden oluşan güzel bir videoya sahip ilk single Joni ahenkli keskin gitarlar eşliğinde temiz bir art pop-punk kaydı olarak sağlam duruyor. Günlük iş hayatının sıkıcılığı ve insanı uyuşturan etkisi üzerine kurgulanmış Do it Better bir tarafından The Only Ones klasiği olan Another Girl, Another Planet'i diğer taraftan Buzzcocks’un gerçek üstücülük üzerine kurgulanmış dünyevi şaheseri Ever Fallen In Love'u hatırlatıyor. Bu ortalama 2 dakikalık hızlı şarkılar arasına serpiştirilmiş Save Your Sorrow, New Capitals, When You Get Away from Me gibi daha durağan şarkılarla soluklanıyoruz albümde .Correcto’nun Franz Ferdinand’ın ilk dönemde yapmış olduğu etkiye yaratıp yaratmayacağının bekleyip göreceğiz. Adorno’nun yanlış hayat,doğru yaşanmaz tezinden hareketle yanlış müzik istesen de doğru yapılamaz diyerek bu çocukların doğru işler yaptığını belirtelim. Eskimeyen albümler külliyatına yeni bir sayfa eklemenin heyecanı ile kurgulanmış dünyadaki, gerçeküstü yaşamıma geri dönüyorum.

Correcto - Do It Better




Bookmark and Share

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...