12.11.2011

Duygusallar Cumhuriyeti


Dün akşam milli maçı izlerken resmen bitsin bu çile artık diye dua ediyorduk. Bir yandan en iyi tezahürat şeklinin küfür olduğunu aklına mıh gibi kazımış bir taraftar tayfası, diğer yanda maç bitsede evimize gitsek izlenimi veren futbolcular. Al birini vur ötekine. Zagrep Radyo'sunda Lili Marlen Türküsü çalar, Duygusallar Cumhuriyeti'nde bir Milli Takım Zaprep tatili kazanır. O değilde Erkin Koray'ın dediği gibi Aşkımız Bitecek bundan korkuyorum. Erkin Baba demişken Seattle'lı bir firma olan Sublime Frequencies Erkin Koray'ın 1970 ve 1977 arasında kaydedilen parçaları Usta'nın kendi kişisel koleksiyondan alarak Meçhul ( Singles & Raties) isimli bir albüm basmış. Nefis parçalar, nefis yorumlar.

Diğer bir mevzu Japonya'lı deprem şehidimiz Atsushi Miyazaki. Muhtemelen kendi ülkesinde 5.6 şiddetinde bir depremde evinde istifini bozmadan kahvaltısına devam edecek Miyazaki kaldığı Bayram Otel'in enkazında can verdi. Miyazaki çalıştığı yardım kuruluşu AAR Japonya'ya neden katıldığını, kurumun sitesindeki mektubunda şöyle anlatmış. "Yalnızca gelişmiş ülkelerden değil, aynı zamanda da gelişmekte olan ülkelerden büyük Japonya depremi kurbanlarına gönderilen pek çok yardım ülkelerarası karşılıklı yardımlaşmanın dünyayı ayakta tuttuğunu bir kez daha anlamamı sağladı. Dünyadaki acil yardıma ihtiyacı olan insanları düşündüğüm zaman, Tohoku bölgesi de dahil olmak üzere, farkına vardım ki organizasyon yönetimi, halkla ilişkiler ve savunma aktiviteleriyle ilgili daha önce görev aldığım sivil toplum kuruluşlarında kazandığım tüm tecrübemi bu insanlar için faydalı hale getirebilirim. Barış inşası alanına hep ilgili oldum. Tohoku'daki depremi görmek dünyada zor durumda olan insanlara yardım etme arzumu güçlendirdi ve bu aynı zamanda, inanıyorum ki barış inşasına da yönlerdirdi. AAR Japonya bu tür aktivitelere adanmış bir organizasyondur ve bu benim sizle çalışmayı istememim nedenidir."
Olacak belli duygusal bir millet olarak rahmetlinin ismini parklara, bahçelere, sokaklara vereceğiz ve o bina hiç yıkılmamış gibi yoğun milli duygularımız ile Duygusallar Cumhuriyet'inde hayatımıza devam edeceğiz bir sonraki depreme kadar.


Erkin Koray - Aşkımız Bitecek

Selda - İnce İnce Bir Kar Yağar

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...