18.04.2016

5 PAZARTESİ ŞARKISI


Beyaz kanatlı kuşlar hep çığlık çığlığa, başımın üzerinde. İçimde sonsuz bir sevinç. Bağırmak istiyorum: Boş ver! Mevsim değişiyor, havalar ısınıyor, insanın içi içine sığmıyor. Eski sevgiler, yeni aşklar, unutulanlar, gökyüzü, bulutlar, ılık bir rüzgar... Bugün beş şarkılık listemizin konusu bir garip Orhan Veli'nin dizeleri eşliğinde neşeli bahar şarkıları. Ve şayet bu havalarda birini sevecekseniz yürekten sevin. Ne geçmişi unutmak , ne de günü kurtarmak için değil. Sevgiyle ve aşkla..

Mutlu Pazartesiler...

They Might Be Giant - İstanbul

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum




Revolver - Get Around Town

Eskiler alıyorum
Alıp yıldız yapıyorum
Musiki ruhun gıdasıdır
Musikiye bayılıyorum
Şiir yazıyorum
Şiir yazıp eskiler alıyorum
Eskiler verip
Musikiler alıyorum.
Bir de rakı şişesinde balık olsam…



Tamburada - Merdiven

Uzanıp yatıvermiş, sere serpe;
Entarisi sıyrılmış, hafiften;
Kolunu kaldırmış, koltuğu görünüyor;
Bir eliyle de göğsünü tutmuş.
İçinde kötülüğü yok, biliyorum;
Yok, benim de yok ama...
Olmaz ki!
Böyle de yatılmaz ki!



Gabin - Bang Bang To The Rock´n´Roll

Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum...



İstanbul Arabesque Project - Allah Allah

İşim gücüm budur benim,
Gökyüzünü boyarım her sabah.
Hepiniz uykudayken.
Uyanır bakarsınız ki mavi.



BONUS: El Gran Silencio - Super Riddim Internacional

Arzular başka şey,
Hatıralar başka.
Güneşi görmeyen şehirde,
Söyle, nasıl yaşanır?

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...