6.08.2011

Dünyanın son 36 pozu İstanbul'da



Magnum fotoğraf ajansının üyesi olan ve tüm dünyada "Afgan Kızı" fotoğrafıyla tanınan Steve McCurry Kodak'ın üretimini durdurduğu Kodachrome filmiyle tarihin son 36 karesini çekti. Kodak firması, uzun yıllardır fotoğrafçıların en gözde filmi olan; renkleri yansıtmadaki kalitesi ve dayanıklılığı ile ün yapmış Kodachrome filminin üretimine 2009 yılında artık son vereceğini duyurmuştu. Bunun üzerine bugüne kadar 1 milyon civarında fotoğraf karesinde hep Kodachrome kullanmış McCurry firmadan son filmi istemiş ve 36 pozluk son filmiyle yaşadığı New York'u, yıllarını geçirdiği Hindistan'ı ve İstanbul'u çekmeye karar vermiş. İşte bu kareler bugünlerde ilk kez İstanbul Modern'de sergileniyor. Sergi 4 Eylül'e kadar gezilebilecek. Şahsen ben gezdim ve fotoğrafın tarifsiz imgeleme gücüne şahit oldum.


Air France - It Feels Good To Be Around You

2 yorum:

Black Pearl dedi ki...

Cok guzel bir yazi olmus, istanbulda olabilseydim keske. Paylastigin resimler gercekten cok guzelmis

Taurus Skywalker dedi ki...

Sergi haberin için teşekkürler. Gazeteden de okumuştum fakat sergilendiğini yazmamışlardı. Eksik habercilik... :) En kısa zamanda ziyaret edeceğim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...