11.02.2014

Gönül Postası



ZORLA GÜZELLİK OLMAZ

Bir okuyucumuz yazıyor :

"18 yaşındayım. Henüz evlenmeye niyetim yok. Fakat ailem beni evlendirmek istiyor, zorluyorlar. Nihayet razı oldum. Bu sefer benim hiç istemediğim, üstelik benden yaşça büyük bir kızla evlendirmeye kalktılar. Annem zaman zaman yumuşuyor, fakat babam mutlaka bu kızla evlenmemde ısrar ediyor. Ne yapacağımı bilmiyorum."

Yaşınız 18 olduğuna göre babanıza yapmak istediği işin iyi netice vermiyeceğini anlatmalısınız. Yine kabul etmezse, sonunu hayırlı görmediğiniz bir işe girmemeniz doğru olur.

ÇARE VE ÜMİT

Bir okuyucumuz yazıyor :

"Ben fakir bir gencim. Ne yazık ki zengin bir kızı seviyorum. Fakirliğim cesaretimi kırıyor. Beni bu halimle ailesi kızlarına muhakkak ki layık görmeyecekler. Onun için ailesinden istemeye cesaret edemiyorum. Sizden bir çare, bir ümit istiyorum."

Fakirlik ayıp birşey değildir. Bu gün fakir olabilirsiniz. Fakat eğer sizde çalışma gücü varsa zengin olmak için bir sermayeniz de var demektir. Kızın ailesine gidin böyle söyleyiniz. Eğer kız da sizi istiyorsa mutlaka razı olacaklardır.

HAYAL VE HAKİKAT

Bir hanım okuyucumuz yazıyor :

"Üniversitede okuyan bir gençle tanıştık. Bana karşı yakın bir alakası var. Fakat çok çekingen. Ağzını açıp bir şey söyleyemiyor. Bende kendisi hakkında malumat sahibi değilim. Yalnız üçünçü sınıfta okuduğunu biliyorum. Ne yapayım?"

Yapacak hiçbir şey yok zannediyoruz. Bir kere delikanlının size gösterdiği alaka acaba aklınıza gelen cinsten bir alaka mıdır? Belkide böyle bir şey düşünmüyor. Harekete geçerseniz mahçup olabilirsiniz.

HAKLI BİR İSTEK

Bir okuyucumuz yazıyor :

"Ben bir kıza aşık oldum. Fakat kız elimde hiçbir sanat olmadığını ileri sürerek benimle evlenmek istemiyor. Ben bir sanat elde etmeden bu kızı nasıl elde edebilirim?"

Kız sizi sevdiği için bir sanat elde etmenizi istemektedir. Bundan iyi bir talih olur mu? Derhal kendinize bir sanat edinmeye bakınız ki muradınıza nail olasınız.


"Hayat Dergisi, 8 Temmuz 1960"


James - Dream Up Tomorrow

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...