7.04.2012

Karmaşa


Sözcükler dağıtılıyordu. Dünyanın yaşlı, insanlığın genç günleriydi. Renkler dağıtılmış, doğa boyanmıştı. Sesler dağıtılmış havalar, hayvanlar, kısacası canlılar seslendirilmişti. Renkler önce "dışarı" sonra "içeri" olmak üzere iki bölümde dağıtıldı. Sesler yalnız "içe" konuldu.

Güç dağtımında iş kolay olmadı. Yanlış hesaplar yüzünden haksızlık yapıldığı öne sürüldü. Kavgalar adı üstünde o yüzden çıktı. Yanılmalar birbirini kovaladı. Sonra bir akıllı kişi bunu ikiye ayırdı da ortalık yatıştı. Sonra ileride karışmak üzere.

Sözcüklerin dağılımı öyküsü insanların öyküsüdür. Sözcükler ev ev, sokak sokak dolaşılarak dağıtıldı. Bir sürü karşı koymalar oldu. Beğeniler, seçimler öne sürüldü. Kimi benimkiler sert olsun dedi, sivriyi geri çevirdi. Kimi yumuşak, yuvarlamalar istedi. Oysa aldıkları onların tersi idi. Kimi ağır dedi hefifini seçti. Kimi hafif dedi ağırlarını beğendi.

Bu iş de bitti. Ama elde iki sözcük kalmıştı: Aşk ve Arzu

Bunun için bir toplantı yapıldı. Benim önerim onaylandı. Ben "bu iş, çekim ile yapılsın. Kadınlar bir temsilci, erkekler bir temsilci seçsinler. Sözcükleri torbadan çeksinler" demiştim.

Bu yola başvuruldu. Sonucu bildirmek görevi bana verildi. "Aşk" kadına, "Arzu" erkeğe düştü. Çıktı demiyorum. Çıktı kelimesini aşağıda kullanacağım da. Bundan sonra iş çığrından çıktı. Bugünkü kavgalarımız o kavgadır...


The National - About Today

Weird Dreams - 666.66

Chairlift - Sidewalk Safari

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...